Els carrers, parcs i places de L’Hospitalet tornaran a omplir-se a partir del proper mes d’octubre d’una nova edició del programa ‘Camina, fes salut i coneix L’Hospitalet, una iniciativa del Servei de Salut de l’Ajuntament en coordinació amb els Centres d’Atenció Primària que convida la ciutadania a moure’s, cuidar-se i descobrir racons especials de la ciutat d’una manera diferent.
La primera caminada tindrà lloc el 14 d’octubre i s’emmarca dins dels actes de commemoració del Mes de la Salut Mental. L’itinerari inaugural recorrerà espais emblemàtics com el Teatre Joventut i el trencadís del parc del pont de Matacavalls, o per l’edifici Francesc Casbas, seu dels Serveis de Comunicació Municipals, més conegut popularment com l’edifici de TV L’Hospitalet. També altres itineraris passen pels voltant de La Farga, seu central d’aquesta societat municipal, i que acull també La Farga Centre d’Activitats, recinte firal de referència a l’àrea metropolitana.
El programa proposa una sortida mensual fins al mes de juny amb recorreguts d’entre 4 i 7 quilòmetres. Cada caminada combina exercici físic amb cultura gràcies als recorreguts per llocs emblemàtics de la ciutat. En aquesta edició, els participants podran conèixer equipaments com el Centre d’Art Tecla Sala, el Parc de Bombers o l’Idibell, entre d’altres.
L’objectiu és fomentar hàbits de vida saludables i donar a conèixer els beneficis de caminar: millora de l’estat d’ànim, reducció de l’estrès i l’ansietat, reforç de la memòria i prevenció de malalties.
Les persones interessades poden informar-se als centres d’atenció primària i casals de la gent gran de L’Hospitalet, on també es poden trobar els fullets amb el calendari de les sortides, a través del departament de Salut Comunitària de l’Ajuntament a través del telèfon o WhatsApp 671 460 777.


